Новини

Процедура визнання професійної компетентності осіб, які мають намір здійснювати функції державного реєстратора

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.10.2018 року  № 860, якою затверджено Порядок реалізації експериментального проекту з організації визначення професійної компетентності осіб, які мають намір здійснювати функції державного реєстратора прав на нерухоме майно та/або державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань з 1 січня 2019 року всі кандидати на посаду реєстраторів складають професійний іспит на знання українського законодавства.

Важливо також і те, що окрім кандидатів на посаду реєстраторів іспит складають і ті реєстратори, які з тих, чи інших причин були відключені від доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та/або Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Тобто для того, щоб продовжити роботу реєстраторам після відключення потрібно буде скласти іспит та отримати відповідний сертифікат.

Визначення професійної компетентності здійснюється окремо у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

Організація визначення професійної компетентності осіб здійснюється Міністерством юстиції України шляхом автоматизованого анонімного тестування, що проводиться один раз на місяць. У разі потреби, за рішенням Міністерства юстиції України, тестування може проводитися більше ніж один раз на місяць.

Особи, які не пройдуть автоматизованого анонімного тестування, можуть повторно звернутися до Міністерством юстиції України та пройти його у будь-який час.

Тестові завдання містять питання, щодо знання законодавства про державну реєстрацію прав на нерухоме майно, державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, а також антикорупційного законодавства. Для того, щоб скласти іспит, потрібно дати правильну відповідь на 75 відсотків запитань.

Лише після складання іспиту та отримання відповідного сертифікату державний реєстратор зможе отримати ключі та розпочати роботу.

Сертифікат про підтвердження професійної компетентності у відповідній сфері державної реєстрації є обов’язковим документом для призначення особи на відповідну посаду/укладення трудового договору із суб’єктом державної реєстрації з метою виконання функції державних реєстраторів, а також для відновлення державному реєстратору доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та/або Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Зразок та опис сертифіката про підтвердження професійної компетентності у відповідній сфері державної реєстрації затверджено наказом Міністерства юстиції України від 29.12.2018 за № 4145/5.

©2019 Головне територіальне управління юстиції у Луганській області

Search